کد مطلب:275230 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:256

چند سوال و جواب
1 - وقتی روشن شدن كه در غیبت كبری رابطه بطور كلی قطع شده و حتی با واسطه هم نمی توان به امام دسترسی پیدا كرد. پس آیا ما دیگر هیچ گونه استفاده ای از ایشان نداریم و از این وجود گرانبها بی بهره می باشیم؟



[ صفحه 67]



جواب: هر چند كه ما آن حضرت را ندیده و از دیدگاه ما پنهان است و بدین جهت هم در دعای افتتاح می گوئیم:

اللهم انا نشكو الیك

فقد نبینا و غیبه ولینا

یعنی خدایا ما از نبودن پیامبرمان و غایب بودن ولیمان بسوی تو شكایت می كنیم. لكن این جور هم نیست كه بی استفاده باشیم بلكه حضرت همانند خورشید عالمتابی به نور افشانی خود ادامه می دهد. چرا كه وجودش لطف و عنایات بی كرانش لطفی دگر است.

2- سن مبارك حضرت اول غیبت كبری چقدر بود؟



[ صفحه 68]



جواب: حضرت در سال 255 بدنیا آمده و غیبت صغری تا 329 طول كشید. پس حضرت اول غیبت كبری 74 سال داشتنه اند.

3- چند سال از غیبت كبری می گذرد و هم اكنون سن شریف حضرت چقدر است؟ جواب: 1071 سال از غیبت كبری می گذرد و هم اكنون سن مبارك حضرت 1145 می باشد.

4- مدت غیبت كبری چقدر است؟ جواب: غیبت كبری مدتش معلوم نیست زیرا كه انتهای آن روشن نمی باشد. و اگر هم كسی مدت تعیین كند كه مثلا فلان تاریخ انتهای غیبت است و حضرت ظهور می كند اشتباه است. چرا كه وقت تعیین كنندگان دروغ گویند و ظهور انجام نمی شود مگر باذن الله تعالی.



[ صفحه 69]



5- آیا این موضوع باور كردنی است كه انسانی - 1145 و بیشتر عمر كند؟ جواب: مدتهاست كه دانشمندان راجع به مسئله طول عمر بحث و بررسی می كنند و اخیار به این نتیجه رسیده اند كه پیری ربطی به زمان ندارد گاهی زود فر می رسد و گاهی با فاصله زمانی بیشتری آشكار می گردد از این رو دانشمندان توانسته اند زندگی پاره ای از حیوانات را از صدها برابر عمر طبیعی آنها بیشتر كنند. برای نمونه آلكس كامفورت توانست در آزمایشهای خود طول عمر دسته ای از موشها را پنجاه در صد افزایش دهد. و مطالعه روی پشه ها با افزایش طول عمر انها حتی تا 300 برابر منجر شده است. بالاخره دانشمندان با بدست آوردن موقعیتهای چشمگیری روشن ساخته اند



[ صفحه 70]



كه عقب انداختن پیری و طولانی شدن عمر امری است كه از نظر علم امكان دارد. و بر فرض از نظر علمی هم امكان نداشته باشد طول عمر حضرت را از راه اعجاز ثابت می كنیم یعنی بر فرض دانشمندان بگویند پیری و افسردگی یك قانون طبیعی است و انعطاف پذیر نمی باشد. می گوئیم این قانون از سوزاندن آتش كه مهمتر نیست. پس همان طور كه خداوند درباره حضرت ابراهیم یك قانون طبیعی انعطاف ناپذیر را درهم شكست و آتش را برای ابراهیم سرد و سلامت نمود. درباره حضرت مهدی عج هم دیگر قانون طبیعی را در هم شكسته و عمر حضرت را بطور اعجاز طولانی نموده است.



[ صفحه 73]